Onsdag...

Då har halva den här veckan gått med, tiden bara springer iväg, förstår inte vart man gör av tiden direkt men men så är det.

I måndags blev jag inring klockan 6.45 på morgonen så det var bara att gå upp och göra iordning sig och knalla iväg till jobbet, Tvättstugan blev uppskjuten tills kvällen istället men det gjorde ju inte så mycket direkt. Det blev även lite städning med.

Igår så fick jag jobba igen, min 6:e dag i rad så ni kan ju förstå att man inte var världens piggaste på att gå upp på morgonen när klockan ringde. Men det vara bara att gå upp då med. Gårdagen blev lugn sen, tog mig en slappar kväll framför tv:n och gick och la mig tidigt, dvs tidigare än vanligt, tror jag somnade kring halv tio men det var skönt att äntligen få sova ut och inte behöva veta att man var tvungen att gå upp till jobbet.

Idag blev det som sagt sovmorgon för min del, välbehövligt vill jag då lova. Hade massa med planer för dagen som att ställa fram tomtar och det, dra ett tag med dammsugaren, men jag orkar inte, har så himla onte i kroppen idag så vet inte vad, har bara diskar men det börjar släppa lite nu när jag har vilat en stund men det är väl ett sätt för kroppen att säga ifrån när man har jobbat för mycket eller så har jag inte vant mig men ska verkligen tänka på hälsan först nu men först kommer julveckan och då är det 7 dagar i rad men sen efter det ska jag inte jobba mer än vad jag orkar och bara ta hand om mig själv ett tag, skulle ju vara skönt med lite massage eller något eller åka iväg på något spa. Men men tänkte iallafall att jag ska bygga ihop mitt pepparkakshus och sen hänga in tvätten så det ser lite roligt ut i vardagsrummet där tvätten just nu hänger.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0