En underbar vecka i Trysil

Då har man haft en helt underbar vecka i fjällen.. Kommer dit och får äntligen se snö. Det var över en meter. Husen längs vägen syntes inte. Fan så gött med lite snö.

Dag 1:
Dagen började med att vi hämtade ut våra skidor, satte på oss skidorna och drog bort till andra sidan berget. Stannade och käkade mellanmål i backen. Sen bar det iväg hem.

Dag 2:
Bestämde oss för att stanna på våran sida av fjället. Försökt lära mig att åka som man skulle, gick inte så bra, låg på backen 2 ggr. Tröttnade rätt fort på och åka ner det inte gick som jag ville. Åkte hem tidigt.

Dag 3:
Var nog den bästa dagen av alla. Det blev massor med skidåkning, våfflor och varm choklad mitt i backen. Dock var det inte så roligt när vi åkte hem. Sista liften hem vik sig mitt knä och bar mig precis hela vägen hem.

Dag 4:
Första dagen det snöade. Jag åkte knappt inget, kände att mitt knä inte bar mig efter första liften, åkte hem och tog det lungt. Åkte ut en sväng på eftermiddagen åkte bara ett åk för det blåste så mycket. Klantiga jag åkte in i i snödriva (såg den inte eftersom man inte kunde urskilja på vad som var pist och vad som var kanten på backen) såg säkert jätte roligt ut när det tog tvärstopp.

Dag 5:
Också den dagen blev helt underbar med massor med skidåkning, på våran sida blåste det 20 m/s så liftarna till toppen var avstängd så vi åkte till andra sidan igen där vi trivs bäst.

Dag 6:
Det blåste alldeles för mycket för mig för att jag skulle sätta på mig alla saker och åka. Stannade in oh tog en slappar dag.

Har sätt världens tjockaste ekkorre :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0