Tisdag...

Jaha då var man ledig idag, riktigt skönt måste jag säga. Förstår inte men jag har börjat få ont i huvudet allt mera och nu har jag haft det flera dagar i rad, funderade först på om det var migrän men har kommit fram till att det måste vara att jag inte är så duktig på att använfa glasögonen eller så håller jag på att få en visdomstand eller något, vi får se hur det blir, i värsta fall får jag söka för det fast det känns lite onödigt.

Idag blev det en liten utflykt, jag och farmor bestämde oss för att åka ut till min gammelmormor och fika med henne. Hon blev lika glad som alltid. Hon är ju 96 år och uppskattar besök, så vi köpte med oss en varsin bakelse och festade på, riktigt gott måste jag säga fast den var lite väl stor. Sen var hon tvungen att visa sin Asblomma som blommade, fick ta kort på den som farmor sedan ska ha. Blev en lång stund ute hos henne.

Sen dess har jag inte hunnit gjort så mycket, var på systembolaget och skulle köpa Blossa 08, den nya blossa glöggen med blåbärssmak, usch det låter inget gott om jag ska vara ärlig. Men den var slut så det blev inget. Ska lägga mig en stund och se om huvudvärken försvinner sen kanske det blir att åka till sörping och se på innebandy men det är som sagt inte säkert att jag följer med.



Här är den berömda Asblomman som blommade för första gången, Lisa var väldigt stolt över den och var bara tvungen att vissa oss den. Måste säga att den var riktigt annorlund och häftig. Det som är rosa/lila är liksom hårigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0