Söndag...

Vaknade vid 9,30 och hade ont i hela kroppen, tänkte tillbaka på vad jag hade drömt och kom underfund med att jag drömde om att jag klippte en gräsmatta. Skumt! men så knäpp är jag. Det vara bara att göra iordning sig när man vaknat för hade ju bestämt med Jennifer att vi skulle ut och gå idag. Så kl. 11.00 var vi på väg. Ett varv runt strömmen i dagens finna höstväder. Måste verkligen säga att hösten är kommen. Även fast det var 13 grader var luften sval. Men efter en timmas promenad var det bara att ta sig hem och ladda för matchen under eftermiddagen. Gjorde det lätt för mig när det gäller maten, kokade pasta och hade en massa goda grönsaker till men det var riktigt gott faktiskt. Tänk ändå vad lätt det är att göra enkel mat men som ändå blir så god. Jag börjar lära mig. Sen slöade jag en timma i soffan och hade ett öga på Idol, sjuk tycker jag.. Kl13.45 bar det iväg till samlingen. Var bänkvärmare så det blev en lugn första halvlek för mig men sen i andra (3-0 till dom) kommer jag in och fick spela matchen ut, det funkade jätte bra med linda som libro och mig ovanför för en gång skull. Förlust blev det iallafall men 4-0 trots att vi hade några bra lägen i andra.

Nu sitter man hemma, har precis duschat och slappat framför tv:n en stund. Ska snart göra lite mat när IFK matchen är slut. Idag står potatisgratäng och marinerad fläskkarre på menyn. Blev sugen på det när jag handlade så det slank ner i korgen som vanligt :)... Resten av kvällen blir lugn, ska faktiskt, även fast det är söndag ta mig ett glas vitt vin till maten, blev så sugen på det :D...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0