091114

Jaha då är man precis hemkommen från lagfesten, roligt, bara synd att så många gick hem tidigt. men men..
Annars idag har det varit full rulle, först brottning sedan Kalas hos pappsen med god mat och våfflor..

Annars i veckan har vi i skolan plågat varandra med olika blodprover, venprover och kapilärprover. Gick tog inga venprover utan jag offrade mina armar istället. Jag har ju faktiskt stuckit när jag gick på gymnasiet på min praktik så då var jag snäll och lätt de som inte har gjort det någon gång göra det. Var ju inte så många som vill offra sitt blod och sina armar. Sen var det kapillärprovtagning och vill lova att Linus tömde mig på en massa blod, vet inte hur han lyckades men han fick verkligen ut en massa blod. Sen centifugerade vi provet och fick röda blodkroppar, plasma och vita blodkroppar uppdelade och det var lite häftigt att se faktiskt. Konstaterade att jag låg på gränsen till vad som är normalt med röda blodkroppar tror typ 36% var det längsta för vad som var normalt och det hade jag. Men men, alltid kul att hålla på med sådana saker där man verkligen får se sitt egna. Hoppas att dom färgar vara blodutstryck så att vi kan få se vårat egna blod i mikroskop...

Nae ni nu ska jag lägga mig.. Natti natii


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0