091130

Idag var ingen rolig morgon. Vaknade av att klockan ringde och kände mig väldigt hängig och febrig, tog febern men den vissade inget, beslutade mig iallafall att vara hemma från skolan idag, det var ju bara en föreläsning så jag satsar på att försöka plugga lite istället.
Nu känner jag mig bättre iallafall och jag pallade mig iväg till apoteket och hämtade ut lite medicin.
Nu försöker jag att plugga men det går inget vidare för jag hittar inte fakta någonstans men det är en annan sak. Tänkte ta fram grejer för att tvätta fönstrena och få upp det sista så man får lite julkänsla här hemma.

Veckan som varit har ändå varit rätt så lugn. I fredags bestämde jag mig för att jag skulle baka och styra lite här hemma eftersom jag var ledig.. Eller det heter ju hemmastudier =). Så jag gjorde årets första julskinka som henka ville ha som pålägg till jobbet. Sen byggde jag ihop pepparkakshuset jag köpte så nu är det klar och sist men inte minst bakade jag en stor sats lussebullar.. =) Det blev inte mycket mera av den dagen kan jag säga.

Lördagen bjöd först på brottningsträning =) roligt men jag fick sjukt ont i min häl, förstår inte vad det kan vara, kanske hälsporre eller är det kanske en inflammation eller rent av bara överansträngd. Har ju väldigt lätt för att få ont i fötterna men men bestämde mig efter gårdagen att jag ska vila en vecka från allt som kan orsaka att jag får ännu mera ont i hälen typ fotbollen och mina promenade. Men efter träningen bar det av till Söpring för att gå på julmarkand. Måste säga att det blir bara sämre och sämre för varje år, det ska ju var en massa julsaker, nu kändes det mest som loppis av något slag. Det ska vara hemmagjorda julsaker... Men iallafall fick vi mat hos svärmor och svärfar. Kotletter och pressad potaits vilket var väldigt länge sedan man käkade. Blev att åka hem skapligt då det var dags att jobba natt, lyckades inte sova innan men det är ju inget ovanligt.

Söndagen blev det inte mycket till sömn. För kl 11,00 var det samlig med fotbollen, vi skulle ju flytta in i vårat nya omklädningsrum som de har gjort ordning till oss, och riktigt mysigt var det. Sen väntades träningsmatch mot Saltängen, vilket vi skulle ha vunnit om inte vi hade slappnat av som vi gjorde i andra halvlek. Själv spelade jag inte så mycket vilket var bra det för min häl. Matchen slutade iallafall 3-3. Sen bar det av direkt för att se på Innebandy som tyvärr Henka och dom förlorade vilket var väntat. Kvällen slutade men söndagsmys hemma med äggmackor, te och lite film.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0