090921 forts.

Privat:
Nae idag har det inte hänt så mycket efter att man kom hem från skolan. jag satte mig och kollade på "Doktor fetma", kan inte förstå hur man kan vara så fet, att man ens kan låta det gå så långt. kvinnan vägde 200kg och hade ett BMI på över 80. Hon var vekligen matberoende. Hon åt hela tiden. Plus att hon hade en son som var 9-år som hjälpte henne med det hon inte klarade av själv. och ni kan aldrig gissa hur han såg ut. Men och fick göra en gastro-bypass operation och hon hade gått ner 45 kilo i programmet. Men jag fattar inte vart samhället är på väg någon stans, vi blir allt fetare och snabbmatskedjorna ökar något markant i världen. Måste säga att vi i Sverige ändå håller oss till den vikt vi ska även fast vi håller på att bli överviktiga vi med men det beror på att samhället idag är väldigt bekvämt gemfört med förr. Man märker ju bara sen en själv var liten, då var man ute mycket mera och rörde på sig idag är det bara data och tv-spel som gäller för barna. Det är skrämmande att se vart vi är påväg.


På tal om annat så har jag kontaterat att jag äter som man ska göra nu när jag går i skolan. Fem mål om dagen. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag till slut och jag har inte varit hungrig en ända gång förutom när jag vaknade i morse. Om jag ändå kunde hålla det här även när jag är ledig med.

Nu sitter jag i sporthallen i Sörping för henka harinnebandy träning och jag orkade inte vara hemma så jag följde med...

Plugget:
Idag började vi med basgrupp och jag känner att det börjar släppa ordentligt nu det här med PBL. Börjar först principen med det och sättet att arbeta även fast det är flummigt. Vi satt även och pratade om våran fältstudie. Sockerfri förskola, vilket låter väldigt intressant så på torsdag blir det studiebesök med en sväng i skogen med barnen.

Nu har jag suttit i sporthallen och pluggat och lärt mig allt om Christopher Boorse och hans hälsoteori...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0