Carema

Det är precis dom detta inlägg kommer handla om. Såg på dokument inifrån precis som handlar om delar av vårdbolaget Carema. Har hört så mycket om dem så besluta mig att se på det. Och mycket riktigt stämmer allt det man hört och jag lovar det är värre. Att höra vad de anhöriga berättar och vad läkarna har skrivit om dem så är det rent ut sagt kränkning och misshandel på hög nivå. Man mår så jävla dåligt. Skulle aldrig utsätt mina gamlingar för detta. Undernäring, alldeles för många dödsfall, personer som tvingas ligga nakna med plastunderlägg i hela sängen och full med avföring upp till huvudet för att SSK tyckte att det inte behövdes göra något eftersom tanten led av diarré, alldeles för många fallolyckor, brukare som ligger på golvet och inte kan larma, brukare som tvingad amputera ben pga obehandlade sår och dessutom dör pga det. Jaa listan kan göras lång. Är jävligt stolt att jag jobbar för den offentliga sektorn dvs kommunen där man inte ska tjäna några pengar utan gå +-0. Och jag vet att detta aldrig skulle accepteras i våran kommun. Och jävligt stolt att jag vårdar dessa människor med respekt för deras integritet och sjukdomar och gör allt jag kan för att de ska må så bra som möjligt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0