120724

En riktigt effektiv dag har det varit. Det var tre saker som stod på dagens lista
 
1. Måla klart planket till komposten. Vilket blev klart. Mycket nöjd.
 
2. Klippa häcken vilket var betydligt jobbigare än vad jag tänkt mig men efter mycket slit och en massa rivmärken ser häcken någolunda bättre ut. Det ska ju till nästa år köpas mera häck och plantera ut mot vägen för att ta bort lite insyn. Men det blir vårens jobb det och ¨så ska häggbusken bort för den passar inte alls in.
 
3. Gräva för rabatten. Efter mycket fäktandes med flugorna är det äntligen utgrävt och 6 av 8 stenar är på plats, hoppas de andra två kommer med henka hem idag ;). Är riktigt nöjd faktiskt. Men det är lite pyssel innan den är klart. Det ska ju i mera jord, rosbuskar ska flyttas och sedan ska det köpas dekorationsstenar eller täckbark. Har inte bestämt mig ännu.
 
Efter dagens slit är ju nu värd en eftermiddag/kväll i solen med min bok.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0