Palmanova-Mallorca

Jaha då har man kommit hem efter två underbara soliga veckor på Mallorca tillsammans med Ida..
Landade igår kl. 15.00 på Skavsta.

Dessa två veckor har varit underbara... Sol nästan varje dag och bortåt 30 grader varmt varje dag och en temperatur på minst 25 grader i vattnet.. Mesta dels blev det mycket sola och bada på standen och en del shoppingrundor..

När vi landande på Palmas flygplats var det som att gå in i en väg av värme om man jämför med Sverige.. Eftersom vi kom fram på kvällen blev det inte mycket att göra mest bara kolla läget och checka in standen.. Sen blev det att ligga på standen hela dagarna.. Så en dag bestämde vi oss för att vila lite från solen så vi tog oss ut på en utflykt till Marineland, en djurpark med fåglar, fiskar och dylikt. De hade även en del shower med fåglar, delfiner och sjölejon. Papegojuppvisningen var häftigast, de åkte rullskridskor, dansade, slängde skräp och hissade flaggor och en massa annat. Men sjölejonshowen var nog den roligaste. Dagen efter kom molnen fram och vi tog oss en shoppingrunda på Palmanovas gator. I lördags bar vi i väg till en skandinavisk bar där de vissade sverige-danmark. Riktigt trevligt. Sista veckan blev det mesta sol och bad men vi tog oss även en sväng till en av europas coolaste minigolfbana med 3 18hål banor.. Riktigt fint..

Mallorca är ett ställe där jag definitvit tänker åka tillbaka till fast då ska jag ha med mig min älskling för har saknat honom något extremt mycket nu när jag har varit så långt borta från honom i två veckor....

Tack Ida för en trevlig resa =)=)=)=)=)=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0