Utflykt...

Tanken idag var att jag, mamma, bror och syster skulle ha åkt till gamla Linköping men eftersom min mor inte hade fixat min mormors present som fyller år idag fick vi göra det istället. Så det bar ut till Tingsta, där de har en massa trädgårdsmöbler. Vi hittade en solsäng som vi köpte. Vi tog oss vidare till Roshyddan och köpte oss lite blommor till mormor. Sen när mamma och bror skulle gå av så upptäckte vi hur repig solsängen var så det vara bara att åka tillbaka och byta ut den mot en ny. För ni som vet hur min mormor är så är hon väldigt petig så det var som sagt bara att ge sig iväg. Nu är man hemma och man har hunnit röja lite här hemma och desutom har man hunnit gjort spenatsoppa

Spenatsoppa med ägg

Ingredienser
Portioner: 4

2 paket (à 250 g) djupfryst hel bladspenat
1 gul lök
1 msk flytande margarin 
2 msk vetemjöl 
12 dl vattenSpenatsoppa med ägg
2 grönsaksbuljongtärningar
1 dl matlagningsgrädde
1 tsk salt 
1 krm peppar 
1-2 krm riven muskot
4 ägg

Tillagningstid: Max 20 min
Svårighetsgrad: Lättlagat

Vegetariskt Nyckelhålsmärkt

Gör så här
Halvtina spenaten och grovhacka den. Skala och finhacka löken. Fräs spenat och lök i flytande margarin några minuter. Pudra överk vetemjöl och häll på vatten. Smula i buljongtärningarna och låt soppan koka ca 10 minuter under lock. Rör i grädden i soppan och smaka av med salt, peppar och gärna riven muskot. Hårdkoka äggen. Skala och skär äggen i halvor eller klyftor.
Servera soppan med ägg, bröd och rökt skinka. Frukt är gott som dessert.



Kommentarer
sara

följ min blogg .)

2008-07-01 @ 16:27:43
URL: http://ssarassoderberg.blogg.se/
sara

följ min blogg .)

2008-07-01 @ 16:28:21
URL: http://ssarassoderberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0