Torsdag...

Senaste dagarna har varit lite omtumlande i familjen. Älsklingen har nämligen blivit uppsagd från sitt jobb. Förstår inte varför men så är det. Hoppas bara på att han ska hitta något nytt jobb snart eller om man får vara kvar där han är nu. Tycker verkligen synd om honom, det blir inte så roligt för oss om jag nu ska börja plugga och han inte får något jobb då blir det att leva knapert ett tag men det får man väl stå ut med. Men det är två månader kvar tills dess och förhoppningsviss kommer vi inte dit.


Idag blir det en riktig städar dag, folk kan ju tro att jag inte gör annat än och städar jämt och ständigt men så är det inte, gör lite i taget hela tiden men idag blir det en riktigt urstädning. Det ska läggas in tvätt, dammas, dammsuga, tvätta golven, diska, städa toaletten och sist men inte minst tvätta fönstrena. Man måste ju göra sånt med det är ingen annan som gör det. Om jag hade haft ett bättre jobb men mycket mera pengar hade jag garnaterat skaffat mig någon som kom hem en gång i veckan oh städat åt mig. Det blir ju så skitigt fort när man bor i en lägenhet och när man är två personer.

Snart är det dags att gör Högskoleprovet nämligen på lördag. 8,30-16,20 får se hur det går, gör det mest för en kul grej men man vill ju göra så bra i från sig som möjligt annars känns det ju lite bortkastat med pengar. Så snart är det dags att leta fram min penna och suddigummi som jag hade i skolan vart jag nu har gjort av dem, det är en större fråga. I värsta fall får jag väl gå och köpa mig en ny penna.

Ikväll blir det en såndan där tv-kväll igen förhoppningsviss. Först sjukhuset, sen du är vad du äter eller bröllopsform (har inte bestämt mig, sen blir det lyxfälla och sist men inte minst det bästa prorammen av dem alla "Hell´s Kitchen" Det är ett bara måste se program. Måste nog säga att det är den bästa dokusåpan som gjorts. Och de som är med är ju sjukt korkade många av dem. Men alltid lika spännade. Tycker Gordon är så bra!

Nae nu är det bäst att fortsätta med min städning om jag ska bli klar idag vilket inte är så säkert kanske får ta lite imorgon med......................



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0