091217

Guu vad tiden går fort, idag är det endast 1 vecka kvar till julafton, vart tar tiden egentligen vägen?
Har haft det fullt upp hela tiden tycker jag, det har inte varit mycket fritid direkt.
Måndagen började med att jag var i skolan och hade fältstudie på metabolen, riktigt intressant. Vi påbörjade en analys som heter CDT dvs man mäter om man är alkoholmissbrukar, dvs man måste dricka 1 flaska min i två veckor för att det ska ge utslag. Det var bara sådana prover som sådana personer som har kört rattfylla typ tar. Man måste klara av att 3 prover på 6 månader för att få tillbaka körtkortet. Det finns självklart säkert andra sakar man använder det till med det var den vanligaste användningsområdet. Vi fick även se lite analayser som njurfunktion och om man har brist på B-12, tvyärr tar typ alla analyser där cirka 1-3 dygn att genomföra vilket gjorde att vi inte fick se en hel analys. Men men.
På måndagskvällen blev det att åka och titta på lillebror när han lussade. Guu vad duktiga de var, trodde inte att de vågade sjunga och kunda alla sånger så bra som de gjorde.


Tisdagen blev det med fältstudie på metabolen och det hände inte mycket mera än dagen innan. Vi hämtade våran efterlängtade gran som Henka morfar har varit och hämtat i skogen, och som alltid så är det något speciellt med granarna och iår saknades det typ grenar på ena sidan men vad gör det.



Jag gjorde även en jättegod fisk och skaldjursgryta som jag definitivt måste göra igen..



I skolan odlade vi lungcancerceller. Kanske inte det roligaste men det ingår ju i utbildningen men det ska bli kul att se resultatet i morgon. Om vi har lyckats eller inte.

Onsdagen hade jag villat träna men min häl tillåter inte mig det än. Och förresten har det ju kommit sjukt mycket snö med. och självklart var det en utomhusträning. Måste säga att det var rätt roligt att så och titta på. Självklart hade jag med mig kameran.



Idag har jag enbart pluggat typ heladagen eftersom vi har varit schemafria. En promenad med Jennifer har också hunnits med.





Kommentarer
Lena

Jag kommer och hämtar eran gran som redan är pyntad och klar. Så slipper jag att styra med granen hemma ;)

//mammis

2009-12-18 @ 22:00:34
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0