091225

Då var jul avklard för detta år nu är det bara ett helt år till nästa :P..
Nae vars nu ska jag inte vara så där.
Det har varit väldigt stressigt de senaste dagarna måste jag säga. Har inte funnits mycket tid för bloggande men så är det när man ska fixa allt sista minuten. Men har varit lite svårt att fixa julklappar och sånt när man inte haft några pengar.

Till Julafton:
Det bästa av allt var att det för en gång skull var en riktigt vit julafton, det var väldigt länge sen. Så underbart! Finns inget mysigare än att få spendera julen tillsammans med familjen. Och självklart blev det så i år med fast det blev lite ut och åka. På förmiddagen var jag och lämnade en julblomma hos min gammelmormor. Man kände lite skuld över att inte fira jul med henne eftersom hon inte tar sig någonstans och dessutom kanske det är hennes sista jul, hon är ju trots allt 97år men det blev iallafall en snabbsväng dit. Och hon blev riktigt glad!
 Tyvärr blir det så när man har föräldrar som inte bor ihop att man inte kan fira med alla och i år blev det pappa sida som fick fira jul utan mig. Istället var vi hemma hos mormor och morfar och åt god julmat och det. Det finns en väldigt bra fördel med mormors julbord och det är att hon inte har så mycket på julbordet så man äter tills man blir lagom mätt, annars vill man äta av allt och då blir man sådär äkligt mätt. måste säga att mormors jansson var hur god som helst. Ett stort plus till den. Och självklart blev det ju Kalle Anka som alltid, blev lite besviken på nyheterna för den ena var ju inte ens en nyhet men men. Och så var det ju julklappsutdelning, och lite snäll hade man varit iallafall. Fick fyra jätte fina glöggmuggar av mormor och morfar, min efterlängtade gratängform som jag har saknat och så ett par underbart fina lycktor av min syster. Tyvärr lyckades min bor köpa en kakbok som jag redan hade men den ska jag gå och byta till någon annan kokbok och så hade han köpt en tomte till mig med.

Och där var inte julafton slut än utan iväg till henkas moster där hela henkas släkt väntade på att få sina paket, så det blev julklappsutdelning och jag fick ett underbart fint halsband av Henka, handdukar jag önskat mig, en tomte, en kokbok till jul, en almenacka och mina efterlängtade kakburkar. Och det blev även tomtegröt och en massa hemmagjort julgodis.

Tack familjen för en mysig jul!

Idag började jag med äggdieten så har tryckt i mig 9 st ägg idag. Trodde faktiskt att jag skulle vara hungrigare än vad jag var så det känns skönt. Har varit och jobbat och tjänat ihop lite pengar till fjällen...
Men nu ska jag sova för imorrn ska man upp och jobba igen.

Funderade på vad man ska ha för nyårslöfte till nästa år.
Någon som har något bra tips??

Vad har ni för nyårslöfte??



Kommentarer
Lena

Nyårslöfte brukar jag vara dålig på att hålla så i år lovar jag inget.

//mammis

2009-12-26 @ 12:54:30
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0