Helgen...

Då börjar helgon gå mot sitt slut, det har inte hänt så mycket i helgen direkt måste jag då säga. Började ju jobbad i fredags natt så jag sov ju en stund på dagen, de ringde från jobbet och frågade om jag kunde jobba lördagnatten också och visst sa jag behöver ju så mycket tider jag kan få så det är bara att tacka ja. Det vissade sig att jag skulle gå för en som var sjuk på solhöjden. Jippe var det första jag tänkte men sen när jag hade lagt på luren och började fundera kom jag på att det är ju ingen som har delegering, ingen av oss kan koderna, hur vet vi vilka vi ska gå till osv. men men fick lägga det på hyllan ett tag för först väntade pannkakor hos henkas mormor. Så vi for iväg dit och det var riktigt gott vill jag lova att säga. Lite fika blev det med. På vägen hem började det snö och sen har det snöat nästan hela tiden fram till nu, elller det har kommit lite regn imellanåt men men. Hem och ladda för jobbet, gick lite tidigare än vad jag brukar för var ju tvungen att reda upp allt hur det skulle bli. Men väl där ordnade sig allt, vi fixade deligering och koderna och det satt i en pärm hur vi skulle göra. Sen när det väl var dags att åka och vi skulle börja plocka ut nycklar, trodde vi först att det fattades en nyckel så vi fick ringa kommunen runt tills vi hittade en lösning. Vi skulle helt enkelt låna tantens nyckel eftersom hon kunde öppna om vi ringde på. Sen ringde bitränade chef under natten upp, för då hade hon läst i journalen som vi ej har tillgång till att de har flyttat nyckeln till en annan "plupp", lät för oss och veta det. Sen larmade det några gånger med och vi fick åka iväg på dem larmen och så. Men natten löste sig och nu tror jag vo har lärt oss allt vi kan lära oss där borta på natten.

Efter jobbet åkte jag och hämtade Henka och en till som hade varit hos en under kvällen och tagit sig lite och dricka så de var ju inte kapabla till och köra och så ville de komma hem så fort som möjligt och då passade det ju bra när jag ända hade jobbat, så kl 8,30 gick jag och la mig. Blev inte mycket sömn idag heller eftersom vi skulle tilll Henka mamma och äta mat. Men men förhoppningsviss är jag ju ledig imorrn så jag kan sova ut ordentligt.

Summering: Så min helg har i stort sett gått åt till och jobba men men man måste ju tjäna lite pengar och eftersom jag jobbar som jag gör så finns det inte mycket att välja på.

Har precis varit och handlat lite, tänkte ställa mig och baka lite gott bröd, tänkte även baka lite hålkakor åt pappa han som har tjatat på det så länge så nu ska jag stå i köket resten av kvällen..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0