090608

Vart har min sol tagit vägen???
Typiskt för att man är ledig så är det alltid.

Halegen började inte riktigt som jag hade tänkt mig. Fick rycka in och jobba natt i fredagskväll. Dålig kommunikation av samordnaren och chefen. Så kl 21,50 hade det fortfarande inte kommit någon för henne som är sjukskriven. Så då chansade dom att ringa mig, självklart rycker jag in när det behövs. Så det gjorde jag, snäll som jag är. Vi är så sårbara nu när vi bara är fyra på natten. Men natten gick bra. Bytte bort min söndag dagtur eftersom det blir så fel med sömn och det när man ha jobbat natt. Så lördagen blev att sova bort. Men men.

Lördagen bjöd på bowling och fotbollstittande på kvällen i Sörping, typiskt att Sverige förlorade. Var chockad över mig själv när vi spelade bowling. Började allt med att slå en Strike, sen gick det inte så bra men den sista omgången av den serien slåg jag 3 Strike på rad, tro det eller ej men det är faktiskt sant, var nog mest tur tror jag.

Söndagen var jag glad att jag hade tagit bort den där dagturen för jag var inte människa då, brukar inte vara det när jag gått av natten innan. Det blev iallafall en lugn söndag. Gjorde inte så mycket, fortsatte med mitt Wallander tittande. Sen blev det match. Ingen rolig alls, inte för att vi förlorade utan för att jag hade sådana problem med astman, började som vanligt ta en dos innan som läkaren sa. Sen blev det uppvärmning och jag kände att jag behövde en till. Tänkte nu borde jag vara fitt for fajt för att spela men det tog nog inte mera en 5 minuter så tog det tvärstopp, då gjorde sig astman sig påmind igen, bara ut och byta. Sen gick jag in och försöka igen men det funkade inte då heller, blev så himla arg, har ju inte varit så farligt sedan jag gick på högstadiet. Sista gången jag gick in gick det inte heller. förstår inte vad problemet är. Har ju aldrig haft så mycket besvär som jag hade igår. Men men får hoppas på att det var en tillfällig sak.

Idag ´var tanken att jag skulle gå upp och ringa och fixa med bredbandet och telefon som slutade fungera igår. Ringde till Telia men de hittade inget som var fel, så han frågade om alla kontakter satt i som de skulle och jag trodde ju att dom gjorde det eftersom jag inte har rört dem. Men jag kollade iallafall, och självklart hade han rätt, kontakten hade åkt ur, lustigt men men så lätt var det problemet.

Var även på stan med Ida idag. Handla inte så mycket, bara några saker som jag var tvungen att ha men däremot hittade jag en hel del saker som jag tänkte köpa när skattepengarna kommer. Hörde precis på radion att dom pengarna förhoppningsviss kommer in i veckan =).

Ikväll blir det att se på fotbollsderby Eneby- IFK damerna. En måste se match..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0