090504

Då har en hel långhelg gått. Här kommer en summering av denna helg:

Valborgsmässoafton började med att jag jobbade till klockan fyra. Fick min present av henka, min efterlängtade mysdress, Tack för den!! Henka och jag hade inget speciellt inplanerat så det blev en sväng till Sörping. Det blev att gå till brunnsparken där det var uppträdande och lite lotter. Bland annat var den en trollkarl som uppträde, förstår inte hur han lyckades men det gjorde han. Måste säga att det var riktigt bra. Sen blev det att ta lite lotter, tyvärr ingen vinst, sen lite små snack med folk innan elden tändes. Sen stog vi vid elden och försökte få upp värmen för det var inget vidare varmt direkt. Vi bestämde även oss för att inviga smultronstället för säsongen innan fryverkerierna började. Som sagt en riktigt lyckad valborg fast man inte hade något inplanerat.

Första maj spenderades i Kolmårdens djurpark tillsammans med Älsklingen och Syster yster. Riktigt trevligt och många djur fick vi se. Denna dag blev sedan lugn,  var en sväng hos far min och hjälpte honom lite med datorn. Avslutade dagen med ett glas vitt vin, tillhör inte vanligheten att jag gör det men var så sugen på det.

Lördagen bjöd på en heldag i Söderköping. Började med en hedelig glass på konfekthörnan. Sedan bar det iväg till Mogata för att se på fotboll. Steget vann =). Kvällen bjöd på grillnig hemma hos Kalle med kubbspel. Riktigt trevligt. Inkräktarna vann =). Tror vi satt ut till klockan halv tolv. Nu börjar det snart bli sommar=).

Gårdagen bspenderades med nästan hela dagen i Sörping. Det var den marknad och klart ´var man tvungen att åka ner. Självklart handlade vi onyttiga saker som  alltid på marknader men köpte mig Ringblomssalva flr mina torra händer och en lavendelcreme för mina torra ben, får se hur bra det är.

Idag blir en lugn dag, ska plugga lite matte på Komvux men annars ska jag bara ta det lugnt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0