091027

JAHA då har skolan verkligen dragit igång på allvar. Började igår med lite introduktion och info om kursen, sen drog basgruppen igång, trodde inte att vi skulle börja med något scenario med en gång men det gjorde vi visst så det var bara att börja plugga när man kom hem. Så UV-VIS-spektrofotometri och hemoglobin och en massa svåra ord jag inte fattar ska vi kunna tills på fredag. Men men så är livet på universitetet.

Idag blev det seminarium och föreläsning. Måste säga att den sista seminariumet kunde jag har varit utan för det blev bara rörigt. Det handlade om koncentrationsberäkning och han som pratade rörde bara ihop det för mig, men kan ju det nogolunda efter gymnasiet tror jag iallafall. Så fick vi 24 räkneuppgifter att göra till nästa seminarium så jag vet vad jag ska göra de här två dagarna när jag inte har någon schemalagd skola..

Har inte orkat med så mycket efter skolan men imorrn tänkte jag att jag skulle träna vilket inte var igår direkt, känner att jag måste komma igång igen, har varit alldeles för lat på sista tiden. Måste även börja med mina promenader igen som jag var så bra på under helkursen men men. Man har ju likosm inte ork direkt när man kommer hem från skolan för det ska ju göras mat och pluggas och kanske något annat. Man vill ju har lite ledigt och lungt, fast och andra sidan är det rätt skönt när man väl kommer ut och man kan gå i sin egna lilla värld och filosofera för sig själv.

Helgen som kommer ska iallafall bli lugn har jag bestämt mig för, ska inte ta fram böckerna en ända dag under helgen utan då ska jag vara ledig. Så nu måste jag vara effektiv när vi har självstudier men det tror jag att jag kommer att vara, får i värsta fall gå och sätta mig i skolan på torsdag och få lite gjort om det inte går så bra hemma imorrn.

2 brandlarm på 3 dagar det är inte bra, en i sporthallen i Sörping och en på sjukhuset idag. Det händer inte allt för ofta. Kommer ihåg i högstadiet när skolan fick ett bombhot , dom satt igång brandlarmet för att få ut alla och vi fick stå utomhus i typ en timma mitt i vintern innan vi fick gå in igen, det var hemskt. kommer ihåg att det var några som hade haft idrott och stod i duschen och kom ut i bara handduk. Tur att det var polisbilar som dom kunde sätta sig i, annars hade dom väl förfrysit. det har hänt en hel del måste jag säga under mina år men har aldrig varit med om att det verkligen har brunnit när ett brandlarm har gått och hoppas verkligen att jag inte behöver det heller.

Jag funderar på att gå och lägga mig för känner mig helt slut och tänker sova ut ordentligt imorrn så jag orkar med att plugga.




BIOMEDICINSK ANALYTIKER PROGRAMMET...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0