100513

Jag måste sätta igång på allvar med tentapluggandet...

Jaa, som sagt har det blivit lite dåligt med det. Inte så kul att sitta med det hemma när henka är hemma man vill ju hitta på något roligt då. Men idag har jag iallafall suttit en stund och ska väl sitta en stund till. Idag är det Diabetes som står på schemat. Lite bakgrund, analyser och patofysologi.
Har ju lärt mig på praktiken att ta glukos (fast det kunde jag ju innan då jag gör det rätt ofta på jobbet) men även Hba1c och urinanalys det vill säga att man tittar på om man har glukos i urinen eller ketonkroppar som är tecken på diabetes.
Tog ett blodsocker på mig själv häromdagen bara för skoj skull och det såg riktigt bra ut. 4,6 efter måltid och då ligger jag bra inom referensintervallet. Efter måltid ska man ligga mellan 4-7 så.

Vart tog våren vägen någonstans det som var så fint väder där ett tag. Nu vill jag snart ha sommar så man kan ligga och loppa i solen och se ut som människa igen =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0