101004

Jaha den här helgen har jag varit LEDIG! Riktigt skönt måste jag säga.. Tyvärr har man inte varit hemma så mycket men vad gör det man är ju faktiskt ledig.. Så det har blivi tre vändor till Linköping.
Fredags spelade henka och dom mach mot Bergs och vann efter en mycket jämn match. Håller tummarna för att det går vägen det här året.

I lördags spelade henka fotboll i linköping men förlorade stort. Skönt att komma ut och få lite luft. Sen var det järnet till Sörping för där var det innebandy igen fast denna gång B-laget vilket inte gick lika bra men hjärtat gjorde mål iallafall efter 26 sekunder.

Och igår var vi och tittade på spis och kyl för vi funderar på och byta ut dem då de är en bra investering om vi så småningom ska sälja lägenheten. Inhandlade även present till Lilla moa som fyller 1 år i helgen sen. Och på kvällen bar det av till Linköping för tredje gången och denna gång Superligan i innebandy mellan Linköping och Helsingbor. Det var lite skillnad på match om man jämför div 2. Tyvärr förlorade linköping med udda målet men jag tror det kommer gå riktigt bra för dem. Håller tummarna för iallafall ett slutspel. Henka fick ett säsongskort så det lär nog bli flera matcher.

Under natten har jag verkligen mått piss. Satt upp ungefär halva natten då jag drabbades av akut illamånede. Trodde att jag skulle bli magsjuk eller något men jag klarade mig och tur är väl det.
För från och med idag ska jag dricka shake i tre veckor dvs 5 gånger om dagen eller jag ska ersätta en shake med ett mål och idag började jag med att äta frukost men nu har jag tagit min första shake och hoppas på att vikten minska lite iallafall..

Sen väntar jag på att försäsongen i fotbollen ska börja då det blir riktigt hårt med både brottning, löpning och två pass fotboll i veckan. Jag ska verkligen komma iform nu och tror jag är motiveriad till 99,9% nu....

Helst vill jag komma i samma form som jag ver när jag träffade Henka men dit tror jag aldrig att jag kommer då jag vägde 63 kg. Många tycker att det är för lite och jag har satt ett första mål på under 90 men målet är nog runt 70kg..

Vad som gjort att jag gått upp så mycket vet jag inte riktigt. Det började när jag slutade med handboll och sedan har vikten bara ökat. Har haft perioder då jag inte mått något vidare vilket har gjort att jag inte "orkat" rör på mig som jag borde. Var duktig för två vintrar sedan och gick ned drygt 8 kg men sen förstörde en skidsemester resa det. Och sen har det varit svårt att komma tillbaka. Jag måste ut och röra på mig det är där problemet ligger. Men det senaste året har jag haft hälsporre och har haft svårt för att gå och dessutom har det knappt inte blivit någon fotbollsträning. Men nu är den veck förhoppningsviss... Tyvärr har jag märkt att man inte kan unna sig så mycket godsaker för då stiger vikten med en gång om man inte håller igång. Så nu håller vi tummarna för att det går vägen denna gång... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0