101011

En dag som inte riktigt blev enligt planerna. Jag jobbade på dan och tänkte sedan ta en tripp till stan och uträtt lite ärenden men det blev inte riktigt så.
Jag är inte längre van att gå upp tidigt då jag till största del bara jobbar nätter vilket gjorde att jag inte sov så mycket på natten. Sen går det åt en hel annan energi att arbeta dagtid. Så när jag kom hem var jag helt slut och sov i tre timmar vilket var välbehövligt men måste säga att det var roligt att vara på jobbet dagtid med =)

Inte många som säger det men jag älskar mitt jobb och kan inte för tillfället tänka mig att byta yrke..
Man får så mycket tillbaka av det man ger även om humöret sviktar många gånger men så är det.
Jag uppfattas på jobbet av mina patienter som något tjatig men alltid med ett leende på läpparna.
Jag tjatar för att jag vill att de ska göra så mycket som möjligt själva vilket inte är så uppskattat i början men sen när de väl inser varför jag tjatar är de riktigt tacksamma. Jag är den som kan ta mig 5 minuter och sätta mig och prata med dem istället för att sitta i personalrummet. Jag lyssnar vad de har att säga vilket gör att jag får så mycket tillbaka.

Det är många av mina patienter som är tacksamma för den vård jag ger dem och har många gånger fått hört att jag är en av det bäst bland personalen... Det stärker mig något fruktansvärt och det är det som gör att jag orkar..

Och det bästa av allt är att jag har världens bästa arbetskamrater.. Bättre får man leta efter..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0