111110

Här har det hänt mycket senaste dagarna. Nu är installationen av bergvärme i full gång. I tisdags morse var dom här och började borra. Själv hade jag jobbat natten och frågade snällt om dom behövde vara inomhus något men det behövde dom inte så det gick bra att gå och lägga sig och sova. För er som har borrat vet att det låter och skakar rätt så bra och denna gång var inget undantag. Det gick verkligen inte att sova i sängen eftersom dom borrade precis utanför fönstret så jag tog med mig täcket och kudden till vardagsrummet men där gick det häller inte att sova. Men men detta gör man förhoppningsviss bara en gång och aldrig mera. Kl 16:00 var dom färdiga men då var det ju ingen idé att lägga sig om man nu skulle kunna sova på kvällen sen. Men när klockan var 20:30 orkade jag inte vara vaken längre och somnade rätt gott efter att ha varit vaken i lite över 30 timmar. Igår kom dom tillbaka och skulle dra in bergvärmen i källaren så det var hålltagning i huset så jag for in till stan. Vid ca 12:00 ringde dom och då hade de grävt av telefonkabeln. Jippie tänkte jag nu bli jag utan telefon, internet och tv hela dagen. Men det vara bara det att dom som ska komma och fixa det kanske inte kunde komma försen på måndag och hur ska det gå utan tv och datorn? Men jag sa till honom att det vårre bra om han fixade kabeln innan helgen och han skulle försöka få in det idag eller imorrn. Vilket betyder att jag troligtviss kommer missa Robinson finalen om jag nu inte lyckas flirta in mig his någon. Men tur är väl iallafall att jag har min bärbara dator så jag har något att göra. Apropå en helt annan sak så får vi inte tidningen som vi ska och ingen verkar har något svar på varför. Normalt ska tidningen vara utdelad kl 06:00 senast men de senaste två veckorna när jag kommit hem från jobbet vid 08:00 har det inte legat någon tidning där men när jag sedan tar in posten ligger den där. Den ska inte komma med brevbäraren utan med tidningsbudet. Hon på NT trodde kanske att det var någon som tog tidningen och läste och sedan lämande den i brevlådan men hur skulle någon komma åt den när vi har en låst markbrevlåda kan man fråga sig och tidningen verkar ju inte ens vara använda så just nu försöker vi lösa det mysteriet. Och frågan är bara vad det är som händer. Igår fick jag ingen tidning alls utan fick åka ned till NT:s kontor och hämta en och det verkar inte bli bättre än att jag får göra det idag med om den nu inte ligger där när posten kommer. Det har ju liksom fungerat förut. Jag blir inte klok. Idag har jag passat på och grävt ned lite lökar efter att ha tagit bort all skit i rabbaterna och kontaterat att det inte finns någon annan växtlighet förutom grös och ogräs. Har starka funderingar på om jag ska odla lite blommor till våren sedan i sådan växthus i plast så att man har lite roligt att stoppa ned i jorden. Sitter även och funderar på vart jag ska ha mitt trädgårdsland som jag så gärna vill ha och jag tror jag vet vart den ska vara. Just nu är det plattor där man om man tar bort som och istället gör ett trädgårdsland där eller om man gör det i hörnet av tomten längs med staketet. Jaja får ng diskutera den saken med henka. Beror ju lite på hur vi ska bygga ut altanen sedan om det är så att den ska gå runt till kortsidan eller inte om jag kanske kan få mitt lilla soldäck på kortsidan som jag så gärna vill ha. Det finns som sagt mycket att fundera på och troligtviss kommer det nog inte bli så mycket av alla mina idéer på ett par år. Känns som att få ordning inomhus är viktigare än utomhus faktiskt men ett trädgårdsland ska jag nog förhandla mig till ;) Nu håller vi tummarna för att Kabelkillen kommer snart


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0